onsdag 27 juni 2012

Japansk trädgård i Borgå (del 2)

Före midsommar fotade jag igen vid biblioteket. Då planterade de perenner och bevattningen var på, så jag fick justera fotovinklarna efter bevattningen, annars kunde det ha blivit några ofrivilliga duschar :)

Visst börjar det mer och mer likna en japansk trädgård. Fast å andra sidan... Det blir en hel del fler perenner än vad jag förknippar med en japansk trädgård, så kanske jag har fel... Men vackert blir det nog!

Vid sådana här tillfällen skulle en bra kamera med stor zoom vara bäst, för det är svårt att se vilka växter de planterar. Men min lilla fickkamera duger oftast bra, och genast parken öppnas blir det mängder av närbilder!

Kanske nävor? Nävor är otroligt populära just nu och det är jag glad för. De finns i en mängd olika höjder, de är anspråkslösa, bladen är vackra och de flesta sorter har en otroligt fin höstfärg. Bra val för en japansk trädgård, där form och färg är viktigt!
Spaljé

Första delen av den nya trädgården finns länkad här: Japans trädgård fixas nu i Borgå (del 1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar